-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)
-هل تعني آية التطهير (إنَّما يُريدُ اللّه ليُذهبَ عنكُم الرِّجسَ أهلَ البَيت وَيُطهِّركُم تَطهيراً) أنّ الزهراء (عليها السلام)طاهرة من كلّ خبث حتّي من الدماء الثلاثة؟
(0)
-آيـا آيـه تطهير شامل امامان شيعه (ع ) مي شود ؟ به چه دليل ؟ تعداد اهل بيت پيامبر(ص ) چند نفر هستند ؟(0)
-منظور از تطهير در آيه معروف تطهير چيست ؟(0)
-مراد از اهل بيت پيامبر (ص ) در آيه تطهير چه كساني مي باشد ؟ آيا حضرت علي (ع ) وفاطمه (س ) و همسران پيامبر (ص ) را شامل مي شود ؟(0)
-: نشكر لكم خدماتكم الجليلة من أجل الاسلام وتوضيح الرؤية الصحيحة لمذهب أهل البيت عليهم السلام وازالة اللبس والغبار عنه ولي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الايةهل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-لي سؤال ارج الاجابة عليه بشكل مستفيض مع اعلامي بالمصادر التي يمكن الرجوع اليها لما له من أهمية شديدة .
أجمع معظم علماء المسلمين المعتد برايهم علي أن آية التطير قد نزلت في الخمسة المطهرين رسول الله وعلي والزهراء والحسنين صلوات الله عليهم والسؤال هل هناك أدلة عقلية ونقلية تفيد بان باقي الأئمة من أبناء الحسين عليه السلام من مصاديق هذه الآية؟ وما معني الارادة في الاية هل هي تشريعية أم تكوينية؟ وجزاكم الله كل خير .(0)
-اگر ممكن است كتابي كه در آن احاديث قدسي با ترجمه فارسي چاپ شده است، معرفي نماييد.

(0)
-حديثي از پيامبر (ص) وارد شده است كه شهيد هفت خصلت دارد. آن ها چيست؟

(0)
-چگونه مي توان به مرتبه اخلاص كامل رسيد؟
(0)
-چگونه مي توان در همه كارها با خلوص نيت عمل كرد(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43147 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:27

تفسير فرازهاي هفتم و هشتم خطبه صدوسيويكم كه درباره نا اميدي علي(ع) از پيروان خود جهت هر گونه حركت اصلاحي ايراد شده، چيست؟
«هَيهَاتَ اَنْ اطلَعَ بِكُم سَرارَ الْعدلِ اَوْ اُقيمَ اِعْوِجاجَ الْحَقِّ»
[هيهات، كه به وسيله شما بتوانم ظلمت از چهره عدالت را بزدايم، يا كجي (عارض) بر حق را راست كنم]
من چگونه ميتوانم به وسيله شما ظلمت از چهره عدل و كجي از حق را برطرف بسازم در صورتي كه خود شما ظلمت بر روي عدل انداختهايد و حـق را منحرف ساختهايد!!
اميرالمؤمنين(ع) در خطبه 121 چنين فرموده است: «اُريدُ ان اُداويَ بِكُمْ و انتُم دايي» [ميخواهم دردهاي جامعه را به وسيله شما مداوا كنم، در صورتي كه درد من خود شمائيد] آري، واقعاً ناگوار و تلخ است. چه ميتوان كرد در جامعهاي كه مدير و مربي راستين آن جامعه براي ساختن مردم، به هر چه كه دست بزند، خود آن چيز خراب و ناسالم است و به هر كسي كه اميد ببندد، خود او موجب نااميدي باشد! طغرايي ميگويد:
فَقُلتُ اَدعُوكَ لِلْجِلِيِّ لِتَنصُرَني وَ انتَ تخذُلُني في الْحادِثِ الْجَلَلِ
تَنامُ عَنّيَ و عَيْنُ النَّجمِ ساهِرَةُ وَ تَسْتَحيلُ وَ سَبغُ اَلْلَّيلِ لَمْ يَحُلِ
(ميگفتم تو را در كارهاي بزرگ به ياري ميطلبم ]تو به ياري من ميشتابي[ در حالي كه تو در هنگام حادثه بزرگ مرا تنها و ذليل ميگذاري! تو از من غافل ميشوي و به خواب ميروي در صورتي كه هنوز چشم ستاره بيدار است و دگرگون ميگردي در حالي كه رنگ شب هنوز پا برجاست!) وضع اميرالمؤمين(ع) از مضمون دو بيت فوق نيز شديدتر بود، زيرا معناي دو بيت فوق اينست كه آن شخص كه مورد اميد براي طغرايي بود، عمل به مقتضاي ياري و ياوري ننموده و او را تنها گذاشته است، در صورتي كه بعضي از مردم آن جامعه كه علي(ع) آنان را وسيله اصلاح جامعه منظور ميكرد، خود آنها عامل فساد بودند و به وسيله كساني كه ميخواست راه را براي حركت تكاملي جامعه هموار نمايد، در حقيقت راهزنان همان راه بودند.

ترجمه و تفسير نهج‎البلاغه ج 23
آية الله محمدتقي جعفري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.